Workshop 5 – Hoogbegaafde kinderen, actief en betrokken door eigenaarschap
Dit is een workshop voor: Leerkrachten, onderwijsassistenten en plusklasleerkrachten van de midden- en bovenbouw.

Deze workshop wordt gegeven door: Sacha Jansen
info@kindindekijker.nl
o6-45532355

Sasha Jansen van praktijk Kind in de Kijker is gespecialiseerd in hoogbegaafdheid en heeft als missie het onderwijs voor hoogbegaafde kinderen te veranderen, zodat ook zij zich gezien en gehoord voelen. Maar… dit alles zonder voorbij te gaan aan de mogelijkheden van de leerkracht. Niet alleen het hoogbegaafde kind, maar ook de rest van de groep en de leerkracht staan bij haar centraal. 

De inhoud van deze workshop
“Een hoogbegaafde is een snelle en slimme denker, die complexe zaken aankan. Autonoom, nieuwsgierig en gedreven van aard. Een sensitief en emotioneel mens, intens levend. Hij of zij schept plezier in creëren.” (Delphi model, 2007)

Autonoom, nieuwsgierig en gedreven.
Drie persoonseigenschappen die overduidelijk passen bij hoogbegaafde kinderen. Maar hoe komt het dat we deze eigenschappen in het onderwijs lang niet altijd terugzien? Waarom zien we hoogbegaafde kinderen onderuit gezakt op hun stoel zitten en horen we regelmatig dat ze het saai vinden?

Tijdens de workshop ‘Hoogbegaafde kinderen, actief en betrokken door eigenaarschap’ leer je hoe je  hoogbegaafde kinderen in een meer actieve stand kunt krijgen, zodat ze tot ontwikkeling komen en weer plezier ervaren in het leren.

Gezien de tijdsduur van de workshop wordt er geen basiskennis over hoogbegaafdheid gegeven en zal de inhoud volledig zijn afgestemd op het onderwerp ‘eigenaarschap’. Enige voorkennis is dan ook gewenst.